Danska smaker

Gott för själen, mindre bra för vikten.

Lite stickat blev det på stranden, sockstickning är perfekt strandsysselsättning. Sockklubbens julimönster (Polly Jean) och jag vi kom inte överens, men jag hade sockboken med Stort S med mig så något blir det i alla fall. Mer om det senare. Nu blir det semester på hemmaplan med mer stickning, läsning och någon form av motion (måste det nog bli!?).

7 tankar på “Danska smaker

  1. Åh såna smaskiga och fina semesterbilder! Det där med frosseri hör semestern och sommaren till tycker jag. Det där med vikten kan man tänka på till vintern.
    Danska wienerbröd är ju så gott, mest för att man inte äter det så ofta tror jag. Det har slunkit ner några i min mage med i sommar.

    Tack för ”tummhållningen”, det hjälpte!!!

    Ha en fortsatt skön sommar!

  2. Dina bilder ser så goda ut :-))
    Samma här med vikten, den har nog ökat några kilo under semestern. Vi har grillat och fikat mycket 🙂
    Men, nu är det slut på det goda, jag börjar jobba imorgon.Kul med nytt sockprojekt !
    Jag kämpar vidare med mina Lakeside.Dom har varit svarta hela den lååånga tiden.
    Ha en fortsatt skön sommar du också !!

  3. Ser jättegott ut!! Håller med de andra om att semestern är till för att äta gott (och röra på sig).

    Strumpstickning har jag också ägnat mig åt på vår resa, passar perfekt när man sitter i bilen.

    Boel

  4. Mums vad gott! Wienerbröd är ju ett måste. Och visst är de danska glassarna helt osannolika med sina flødeboller? Själv har jag faktiskt lyckats gå ner några kilon, men så har jag ju inte varit i Danmark heller.

Lämna en kommentar